Nelămuriri religioase


Ce credeți despre ateii care se căsătoresc? Dar agnosticii?

Eu personal sunt ateu agnostic… Agnostic pentru că nimeni nu mă va convinge vreodată, în proporție de 100%, de existența/inexistența unei creaturi divine. Și ateu, căci înclin spre inexistența uneia*.

Dar mai știu pe cineva ateu, sau măcar agnostic, care s-a căsătorit. De ce? Eu n-o pricep. Si de întrebat nu pot s-o întreb. Așa că întreb aici, în neant.

Cum poți tu, ca persoană cu principii, cu opinii puternice vis-a-vis de credință, să te supui unui ritual atât de păgân?

 

*asta înseamnă că încerc să accept opiniile celorlalți în materie de  credință

 

P.S: After more than one year I am back with something… I am still alive. Not dead..

8 responses

  1. Ca sa inteleg, te referi de fapt la slujba religioasa facuta la casatorie, nu?

    25 Septembrie 2012 la 19:01

    • In principal, da.
      Desi nici restul „chestiei” nu e mai breaza.

      26 Septembrie 2012 la 11:56

      • De ce? Pentru unii casatoria e importanta si inseamna schimbare.

        26 Septembrie 2012 la 15:22

      • Am uitat de blogul asta… zau ca’s zapacita.

        Eu nu am nimic cu schimbarea reprezentata de casatorie, am mai mult cu partea religioasa. Si nici cu partea religioasa nu impart asa multe cat impart cu persoanele nereligioase, dar care se supun unui astfel de ritual. Adica, daca tu nu crezi in asa ceva, cum poti sa iei in serios o astfel de oficializare? Ce insemnatate poate avea?

        23 Noiembrie 2012 la 11:50

  2. Simon

    Din conformism. De „gura lumii”. Din comoditate (sa nu-si bata capul cu argumentari) … Ar putea fi multe motive 🙂

    18 Noiembrie 2012 la 2:50

    • Da, dar mi se pare trist. Principiile individuale sunt putinele lucruri care ne separa pe noi de niste animale care se imperecheaza strict pentru repopulare..

      Conformism… ce cuvant urat!
      Nu ca eu as fi o persoana foarte nonconformista, dar zau, nu-mi plac oamenii care-si tradeaza principiile de gura lumii..

      23 Noiembrie 2012 la 11:54

  3. Mulţi o fac din obligaţie. Obligaţie faţă de parteneră sau de familie, prieteni. Poate alţii o consideră o obligaţie faţă de ei inşişi. La fel de bine pe mulţi nu-i deranjează acest aspect. Din punctul meu de vedere căsătoria e o prostie, dar asta e altă discuţie…

    3 Decembrie 2012 la 20:00

    • Probabil presiunea din anturaj, altfel mi se pare aiurea. Cum poti tu sa juri pe ceva in care nu crezi. E ca si cand te-ai casatori intr-un McDonald’s cu credinta ferma ca mancarea de acolo e nesanatoasa.

      17 Decembrie 2012 la 21:22

Lasă un răspuns

