Damn God!*


 

Am incercat sa sa scriu un post pe tema asta de multa vreme, dar nu pot nicicum sa scriu ceva exact fara sa-mi sara ţandăra…

Asadar, de ce mi se pare mie lumea din ce in ce mai religioasa… De ce?! Si de ce Dumnezeu? De ce doar crestin? De ce el?!

Inteleg ca e criza, ca problemele se tin lant pe plan financiar, psihic, familial etc… Dar de ce neaparat acel Dumnezeu crestin, care a creat intreaga lume, munti, copaci, rauri, lacuri, triunghiul bermudelor, creaturile, in mai putin de 7 zile? De ce e el cel mai important?

Nu am fost niciodata o persoana religioasa, desi bunicii mei sunt/erau, iar parintii mei sunt, unul chiar cu teologia ca facultate… Dar niciodata nu am putut sa cred in cineva care a creat lumea in 6 zile amarate (care trec cam repede mai nou) si care ne lasa liberi sa luam toate decizile, dar care totusi ne spune ce e bine si ce e rau. Ne spune in mod indirect ce si cum sa facem, dar noi luam totusi decizii gresite, iar el ne pedepseste atunci. Peste tot cande vorba de razbunare, el ne spune (prin niste carti antice si de demult) ca nu e bine sa-ti faci singur dreptate. Bine, pana acum de-acord, dar persoanele acelea care au fost omorate fara niciun motiv de ce au trebuit sa fie motivul disperarii/ nebuniei/ nervilor lui/ei? Razbunarea nu e buna, dar atunci cum ar trebui sa ne simtim cand un idiot ne injunghie prietenul de fata cu noi (de exemplu)? Noi nu avem voie sa ne razbunam, dar idiotul are voie sa mearga mai departe fara sa pateasca nimic. Nu mi se pare corect. Si acesta nu e singurul exemplu, dar incercam sa dau unul mai subiectiv, dintr-un anumit punct de vedere, si care sa nu se refere la milioane de oameni decedati…

Poate sunt eu mai batuta in cap, cine stie, doar geniu nu am ajuns sa fiu pana acum…

Si multa lume se cearta cu el, deoarece el ne cauzeaza durerea… Dar cu cat cresc mai mult, cu atat cred ca Dumnezeu este scuza pentru speranta puerila, indiferent de varsta, si pentru durerea din lumea ce ne inconjoara. Ne prefacem ca nu vedem asta, il slavim si-l preamarim, prefacandu-ne ca nu vedem… Da! Asta e el, o scuza ca noi sa nu ne simtim vinovati, caci el va lua vina asupra lui. Daca va uitati cu atentie la stirile generale care au legatura cu moarte, razboi, durere si terorism, toate se invart in jurul religiei, iar acestea sunt cele mai mari probleme ale sec XXI. Deci daca religia ne cauzeaza asa multa durere, de ce o lasam sa ne invadeze lumea in halul asta?

M-am saturat de aiurelile astea religioase, sincer. M-am saturat sa ma lovesc de religie in ora de desen sau stiinte, fara sa aiba vreo logica sau insemnatate. La naiba cu ea, doar “let it be” si cine moare bine, cine traieste bine. Oricum religia nu face vreo diferenta pozitiva in viata mea. Nciodata nu a facut si probabil niciodata nu o sa faca ceva care sa-mi schimbre “credinta”. E doar o alta chestie cu amploare in lumea asta, la fel ca sportul, sanatatea, amuzamentul, munca, literatura…

La urma urmei, cine l-a pus sa-si sacrifice fiul? Nu l-am rugat eu sa si-l catere pe o cruce si sa moara in dureri, ca mai apoi sa-mi scoata timp de 2000 de ani ochii cu sacrificiul lui.

Fara suparare pentru cei care cred, dar privind dintr-o perspectiva obiectiva si putin cinica, acesta e adevarul…

P.S: Sugestiva poza…

– Eve: Avortul e o crimă.
Dr. House: E adevărat. E o viaţă şi tu ar trebui să o iei.
Eve: Fiecare viaţă e sfântă.
Dr. House: Haide, vorbeşte cu mine. Nu-mi cita sloganuri de pe maşini.
Eve: E adevărat.
Dr. House: Nu înseamnă nimic.
Eve: Înseamnă că fiecare viaţă contează pentru Dumnezeu.
Dr. House: Nu pentru mine. Nu pentru tine. Şi judecând după numărul de dezastre naturale, nici pentru Dumnezeu.

– Dr. House: Dacă vorbeşti cu Dumnezeu, eşti credincios. Dacă Dumnezeu vorbeşte cu tine, esti nebun.

* Al naibii Dumnezeu

7 responses

  1. nu ne mai regasim in religie. cum spunea un invatat „religia e invechita” (nu-mi amintesc cine era) omul a evoluat, nu mai avem nevoie de scrieri biblice. traim in alte ere. religia nu-si mai gaseste locul. cred in faptele bune si rele pe care le face omul in toata viata sa. cred in puterea omului de a alege. atat.

    1 Noiembrie 2010 la 16:22

    • De acord cu tine. Lumea e impartita in oameni predominant buni sau rai, dar care au in general dreptul de a alege.

      1 Noiembrie 2010 la 20:37

  2. Te rog sa adaugi la Blogroll acest link daca vrei.
    Nume: Filme, Seriale Online
    url: http://www.gogule.eu

    Dupa ce ai pus link-ul te rog da un coment la mine pe blog ca sa te adaug si eu pe site.
    Multumesc

    12 Noiembrie 2010 la 22:21

  3. mihaela13o

    Religia este doar un sistem de manipulare pentru a ține omenirea sub control. Eu am renunțat de mult să discut pe marginea acestui subiect pentru că m-am lovit de prea multe minți înguste…

    17 Noiembrie 2010 la 18:10

    • Si eu as vrea sa renunt, dar nu ma pot abtine. Ma fascineaza modul oamenilor de a interpreta religia si mai ales pana la ce bariere o pot duce…

      17 Noiembrie 2010 la 19:33

  4. Salut.

    Am gasit blogul tau din intamplare in timp ce scriam pe google „mutunache”. Care e legatura? Habar n-am.

    Ti-am „rasfoit” putin blogul (vreo jumate de ora), desi sunt genul de persoana care ma plictisesc repede de o chestie. M-am oprit la acest articol. L-am citit integral.

    Ca sa o lamurim de la inceput. Nu sunt ateu. Nu sunt religios. Nu cred in entiati mai puternice ca mine. Nu imi plac basmele cu everi. Nu mamanc ciocolata cand ma uit la „Patimile lui Iisus” (ar fi o blasfemie ptr ciocolata…), dar cred in MINE.

    Sa nu o luam prea personal si narcisist din prima, dar am ajuns la concluzia dupa 19 ani, 8 luni, 29 de zile, 6 ore, 56 minute si 45 de secunde ca singurul responsabil de viata ta, esti tu. Tu ai puterea sa faci orice. Trebuie doar sa stii cum. E foarte simplu. Cata vreme esti sigur pe tine, stii ce vrei si ce ai de facut, poti obtine orice. Chiar ORICE. Am testat si merge.

    Judecand dupa modul de gandire ce reiese din articolul tau, sunt sigur ca vei intelege ceea ce spun.

    Ti se pare ca am intrat prea abuziv peste filosofia ta de viata? Daca da, uita de asta. Nu cred in coincidente. Unele lucruri se intampla fiindca ni le dorim extrem de mult. Constient sau inconstient. Ce legatura are asta cu subiectul articolului tau? Nici una. Doar ca se pare ca am gasim pe cineva care e dispus (si a si facut-o) sa trateze religia din perspectiva obiectiva. Mai mult de atat, e bucuros sa impartaseasca cu altii parerile sale.

    Imi pare bine de cunostinta!
    Iuliu-Paul e numele meu, dar ptr prieteni sunt Freddie.

    Have a nice day!

    31 Martie 2011 la 23:08

    • Prea tare raspunsul tau :))… mi-a placut.
      Si da, inteleg ce vrei sa spui, aproape ca ma convingi sa te cred, dar momentan nu mi s-a indeplinit niciun vis. Dar o sa am grija sa te caut cand se intampla.
      Si nu ai intrat prea abuziv, dimpotriva, mi-ai dat o opinie demna de luat in considerare. Si e ceva, tinand cont ca sunt capoasa cand vine vorba de crezut opiniile celorlalti :).
      Incantata, eu sunt Georgi peste tot. Pe net, ocazional, sunt si Yume :).

      1 Aprilie 2011 la 7:59

Lasă un răspuns

