EUROVISION


După cum ştiţi, ieri, 29 mai 2010, a avut loc finala concursului Eurovision.

Mie una mi-a plăcut concursul, au fost piese bune, care vor deveni hituri sigure peste vară, iar România s-a clasat pe o poziţie mai mult decât bună, adică locul 3. Pe locul 1 a fost Germania, o tipă Lena cu piesa “Satellite”, urmată de Turcia, trupa Manga cu piesa ”We could be the same”.

Nu am auzit piesa Germaniei decât în seara finalei, deoarece nu văzusem decât a doua semi-finală, dar mi-a placut. Vocea tipei e diferită, aduce un plus pieţei muzicale internaţionale, iar piesa e simplă, e genul de piesă care câştigă Eurovisionul. Nu mă credeţi, atunci ascultaţi melodia câştigătorului din 2009 – Alexander Rybak cu “Fairytale”-, un tip şi o vioară. Nimic deosebit, la prima vedere, dar melodia şi-a meritat premiul, şi anul trecut şi anul acesta…

Turcii mi-au plăcut, pe ei i-aş fi votat dacă nu aş fi avut un cost mult prea depăşit la telefon. Îmi place că nu e rock pur, e alternativ cu ceva rap. Sună ciudat, ştiu, dar melodia de genială.

România s-a descurcat foarte bine, am fost la lupte cu Grecii, la un moment dat, dar i-am lăsat în urmă. Paula Seling le-a dat peste bot celor care se îndoiau de ea şi a avut o voce foarte buna, împreună cu Ovi.

Mai sunt şi alte melodii care mi-au rămas în cap, cum ar fi Grecia, menţionată mai sus, cu melodia “Opa!”. Am râs cu lacrimi toată melodia, în sensul bun, căci era haioasă. Dar nu a fost singura melodie haioasă, a mai fost Serbia cu “Ovo je balkan”, cu un cântăreţ cât se poate de ciudăţel, de felul lui, adică un păr blond, întins cu placa, un breton până la limita ochilor, un cap mic, un zâmbet larg. Te gândeai la o voce mai subţire, care va cânta un pop- dance, dar nu. Avea o voce groasă şi o melodie tradiţională, îmbinată cu pop- dance pe ici, colo. Apoi au mai fost ţări care meritau un loc mai sus, gen Azerbaijan, cu “Drip drop”, Norvegia cu “My heart is yours” (melodie bună, păcat că nu a prins aşa mult la public. Până la urmă nu au mai trebuit să-şi facă griji de faptul că vor trebui să găzduiască şi la anu’ Eurovisionul), Cipru cu “Life looks better in spring”, Bosnia şi Herţegovina cu “Thunder and Lightning”. Irlanda cu “It’s for you” a ieşit aproape printre ultimele locuri, lucru care mă uimeşte, căci melodia e una foarte bună, iar cântăreaţa Niamh Kavanagh, care are deja o varstă , a mai câştigat o dată pentru Irlanda. Georgia cu melodia “Shine” a fost mai bună live decât înregistrată. E simplă şi lentă, aşa că dacă nu vezi un mic spectacol, te cam plictiseşte. Ucraina cu “Sweet people” a fost şi ea simplă. O tipă pe scenă, cu o îmbrăcăminte extravagantă fără să atragă totuşi atenţia într-un mod ostentativ, dar cu o voce foarte bună, a trecut de la un timbru vocal la altul, iar melodia a fost de excepţie, în opinia mea, dar deasemenea nu a prins foarte mult la public. Francezii, “Allez Olla Ole”, au fost neinspiraţi la versuri, dar inventivi în mişcări, au ţopăit de colo-n colo.

Sunt dezamăgită că Suedia nu s-a clasat în finale cu „It’s my life”. Melodia a fost foarte bună, iar versurile pe măsură. Mi-a plăcut costumaţia tipei, era complet eronată, dintr-un anumit punct de vedere, dar foarte potrivită, din alt punct de vedere. O rochiţă destul de elegantă, albă, o pereche de colanţi negri pe dedesubt şi nişte tenişi roşii.

P.S: Părerile sunt strict personale, iar informaţiile sunt luate din faţa televizorului.

Lasă un răspuns

