read, onegai^_^… anime


 

chibi

M-am „japonezit”, din cauza miilor de minute petrecute in vizionarea anime-urilor (desene animate specific japoneze). Desi e posibil sa fiu putin cam mare pentru desene, din punctul meu de vedere nu sunt, deoarece stiu o multime de persoane de toate varstele care le mai vizioneaza inca.

Ma gandeam sa va spun ceva despre anime-uri cu ajutorul „experientei” mele din domeniu si cu ajutorul wikipediei (da, stiu ca puteti cauta si singuri, dar de asemenea stiu si ca nu o veti face 😛 ).

Termenul de „anime” vine de fapt de la abrevirea din engleza a cuvantului „animation”. La noi se traduce ca „desen animat specific japonez” pentru ca grafica este inventata, practic, de ei, in timp ce ei definesc „anime” orice are legatura cu animatia. Toata treaba acesata a inceput pe la inceputul secolului XX. Desi e logic, din moment ce atunci a inceput expansiunea tehnologiei, eu ma mir, deoarece cand ma gandesc la Japonia ma gandesc la o istorie indelungata de mii de ani. Stiu ca e oarecum prostesc, dar am eu iluzia aceasta :). O alta chestie interesanta despre cuvantul in sine este acela ca nu are plural, desi in limba romana se aude des termenul de „animeuri, anime-ul” este de fapt gresit, termenul find de fapt doar anime in orice situatie… Lucrul fascinant, dupa parerea mea, la anime este faptul ca pastreaza dimensiunile unui om cand il deseneaza, adica capul este baza proportiei. Mai este, desigur, si formatul chibi, in care personajele au un corp disproportionat, adica capul mare comparativ cu corpul ( mai au tendinta sa aiba si niste ochii mari si adorabili, din ce-am vazut eu 🙂 )… Fata de desenele stiute de majoritatea, anime-urile (asa m-am obisnuit) folosesc alte expresii faciale pentru a exprima strea emotionala sau gandurile personajelor. Anime-urile sunt impartite in mai multe categorii si genuri. Sunt cele yaoi/yuri (boys/girls love), ecchi (putin perverse), josei/seinen (pentru public matur, drame sau thrillere de exemplu, pentru femei/barbati), mecha (cu roboti), shoujo/shounen (pentru adolescente/adolescenti), slapstick ( comedie exagerata), harem(povestea se invarte in jurul unui baiat care e inconjurat de fete) cam stupida explicatia, dar asta e, reverse harem( o fata si mai multi baieti), bishounen( in general, baieti cu abilitati speciale, fizice sau psihice). Mai sunt cateva, dar acestea sunt baza, zic eu 🙂

Cam aceasta a fost teoria. Daca cumva am reusit sa corup pe cineva cu articolul meu semi plagiat, uitati niste titluri: kaleido star(shoujo), blue gender (mecha, seinen), Kiniro no Chord sau Corda d’Oro(reverse harem, shoujo), Spirala(bishounen, psihologic, nu am alta categorie in cap, are destul de multa logica si o poveste captivanta), mew mew power(shoujo total 🙂 ), jigoku shoujo(josei,seinen. traducerea e de „hell girl”, va recomand), zero no tsukaima( un alt shoujo total), junjou romantica(yaoi), ouran host club( bishounen, reverse harem, slapstick), papa to kiss in the dark (yaoi), nana(o poveste incredibila, are si drama(adica film specific japonez)), death note(o alta poveste incredibila, e psihologic, bishounen, seinen/josei, are si drama), strawberry panic (yuri)     

anime-girlnana-drama

Lasă un răspuns

